I helgen ska vi även försöka bygga ett större hus åt våra kaniner, de behöver lite mer plats. Stackarna har ett litet ställe som säkert bara är avsett för en kanin. Inte särskilt bra har vi tyckt sedan vi köpte dem för några veckor sedan. Det ska bli kul, undrar lite om hur de kommer reagera? Först får de flytta från de har känt sedan de var nyfödda, sen får de inte bo kvar buren som varit deras hem i tre år... Fast, vi har ju planer på att behålla den gamla buren och bygga nån tillbyggnad till den istället.
Hmm, har tänkt på att jag blir alltid piggare frammåt helgen, men på måndagar är det alltid ågren och mörker... Undrar om jag verkligen trivs med det jag jobbar med? Jag menar, har pratat med Peters syster till exempel, hon längtar till att få börja jobba igen. Hon säger att hon trivs så bra med det hon gör på jobbet, att det är kul. Om jag jämför med mig själv, så tycker jag inte om att gå upp tidigt på måndagsmorgonen, däremot trivs jag med mina arbetskamrater, och jag trivs med mina arbetsuppgifter, men, jag längtar inte till jobbet...
Aldrig trött på helger //Anki
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar