måndag 20 december 2010

Vilken helg!!

Full fart mot helgen heter det ju ibland. Varför säger man så? Det är ju på helgen det är full fart för det mesta, för då ska man klämma in så mycket man vill ha gjort, innan vardagen kommer med jobb igen.
I helgen firade vi Peter syster Anna, som fyllde 30 år. Hon trodde vi skulle ta med henne på bowling, men tji fick hon. Hennes man fick istället köra henne runt en stund tills det att han körde henne mot målet, Hallby. Där hade släkten samlats vid eldstaden runt en varm brasa, för att fira henne. Det var Peter och jag, och våra två barn. Peter bror Anders med sina två barn, och deras föräldrar Eva-Gun och Kenneth. Anna är gift med Gustav och de har tre barn. Vi hade en jättetrevlig dag där ute i snön. Barnen fick prova på att åka skidor, vilket Martin tyckte var så roligt, medan Matilda hade svårt med koordinationen, och kom tillbaka efter en liten stund. De åkte pulka, rullade runt i snön, grävde grotta och gjorde snöänglar. Efter detta grillade vi korv gjord på rådjurskött, (fast barnen fick "barnkorv") och efter det var det kaffe och kaka.
Efter denna utflykt är man ju rätt mör, men då skulle vi till Anna på "afternoon tea" som hon ville bjuda på. Som tur var så bjöd hon på köttsoppa också, vilket var så gott efter den kalla dagen utomhus.
Efter Anna, så åkte vi hem, men dagen slutade ju inte där förståss. Vi hade värsta röjningen hemma, då släkten ska komma till oss i jul.
Vi avslutade med att släppa upp en flygande lampa. Bilden är från mobiltelefon, så det är inte den bästa kvalitén.


På söndagen storhandlade vi de sista julklapparna och lite av julmaten. Fast Peter åt ju upp julkorven nästan direkt, så den måste vi köpa ny igen.
Ha en skön vecka! //Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar