onsdag 22 december 2010

Arlas choklad och jordgubbsgrädde

Igår testade vi Arlas choklad och jordgubbsgrädde, med frasiga våfflor.



Var helt säker på att chokladgrädden skulle vara den godaste då jag inte är så förtjust i jordgubbsmak, men jag älskade båda smakerna lika mycket. Chokladen var mjuk och fluffig, och smakade mycket choklad, och jordgubb var frisk smak av sommar, så underbar och rejäl jordgubbssmak. Jordgubbsgrädden kommer jag använda till jordgubbstårta i sommar tror jag. Choklad skulle jag vilja servera till vaniljglass. Hmm, får se vad man hittar på mer.
Det var tre barn i gårkväll som smakade på våfflor med smaksatt grädde. De fick rösta på vilken grädde som var godast, och två röstade på jordgubbssmak och en på chokladsmak, så jag är lite förvånad av resultatet faktiskt.
Rekommenderar att ni testar den smaksatta grädden nästa gång ni har nån god efterrätt!! //Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar