onsdag 20 juli 2011

Dove intensivbalsam

Idag ska jag testa Dove intensivbalsam och inpackning i ett. Har blivit buzzador för länge sedan, och har nu fått Dove i små förpackingar som jag ska dela ut till de som vill testa. Har redan delat ut två stycken på jobbet, ett till våran städerska och den andra till en kollega på jobbet. Jag ska höra med två tjejer till som kanske vill testa. Jag har några flaskor kvar, så hör av dig till mig om du vill testa du också.

Denna Dove intensivbalsam ska återuppbygga håret inifrån med hjälp av olika patenterade medel. Det kan användas dagligen och ger även näring åt håret. Det ska användas efter din vanliga shamponering, och sköljas ur direkt, verkar på en minut. Eftersom jag inte testat än, kan jag inte säga hur det känns, men doften är ljuvlig.

Lite roliga fakta:
  • Vi har ca: 85 - 140 000 hårstrån på huvudet
  • Normalt tappar man 100 - 150 hårstrån på en dag.
  • Under 3 - 4 år så växer håret ca: 1 cm i månaden, sen behöver hårsäcken vila i ca: 3 månader
  • Varje hårstrå kan växa i upp till sju år innan det faller av

Bli buzzadorer ni också, man får testa massor av roliga saker! //Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar